1928 BMW Dixi

1928 BMW Dixi

Dixi był pierwszym samochodem BMW.

Dixi to marka z Eisenach. Początek jej historii to 1904 rok, jednak w trudnej sytuacji w 1920 roku firmie trudno było sprzedać luksusowe modele 6 / 24 i 9 / 40 . Producent planował wejść na rynek małych samochodów, w 1927 roku zgodził się na umowę licencyjną z Austin Motor Company na budowę Austina 7. Poziom produkcji został uzgodniony na 2000 samochodów rocznie .

Pierwsze 100 samochodów było dostarczane w częściach, ale w grudniu 1927 r. ruszyła pełna produkcja pojazdów w Niemczech Oznaczenie DA pochodziło od Deutsche Ausführung, czyli wersji niemieckiej; 3 / 15 wskazał opodatkowania i rzeczywistych ocen KM. Samochód był prawie identyczny jak Austin. Karoserię dostępne były w kilku opcjach, coupé, roadstera, kombi i sedan . Większość samochodów jest fabrycznie kabrioletami .

Fabryka BMW kupiła Automobilwerk Eisenach w 1928 r. wraz z nim prawa do budowy samochodów Dixi. Początkowo samochody były sprzedawane jako BMW Dixi ale nazwa Dixi została porzucona w 1929 roku, kiedy DA-1 został zastąpiony przez nieco zaktualizowaną wersję, BMW 3 / 15 DA-2.

Nasza strona korzysta z plików cookies. Szczegóły w dokumencie: Polityka prywatności (RODO)